Elida Markstedt

Alla inlägg under april 2012

Av Elida Markstedt - 10 april 2012 12:41

Har under den tiden som gått hunnit göra en hel del. 

Bror min har varit hit och sovit kvar, vilket slutade med ett besök i Uppsala på Studenternas för att se Posa åka is racing VM. Väldigt häftigt faktiskt!!   

Ett besök i Valbo med Johanna och Philip har det blivit, där det inhandlades nya täcken och kuddar så nu sover man som en prinsessa. Även ett besök till Philip och hans nya lägenhet har det blivit, detta eftersom att han ville ha hjälp att tapetsera så det försökte han simon och ellen med men det blev för mörkt och utan arbetsbelysning var det svårt att fortsätta så kvällen fortsatte hemma i vår lägenhet med filmtittning på TV.   

Har även blivit ett besök hem till Storvik under påsken, detta för att fira med släkt och familj. Mormor och moster Inger, kusin Anna, Lillebror Ante, moster Gunbritt, mamma och pappa åt påskmat på långfredagen, så jag och simon hade fullt med roliga människor kring oss. Under de dagar vi var i Storvik blev det även några besök på Gästrike konst runda, vi besökte Västerberg, Torsåker, Storviks tågstation och Högbobruk, detta var mer intressant än vad jag trodde att det skulle vara.   Hittade flera tavlor som jag skulle vilja ha, men jag har tyvärr inte tillräckligt tjock plånbok.   

Resten av påsken tillbringades i Gimo, det blev påskmiddag hemma hos Maine och Harry på lördagen (simons mormor och morfar), där var även Ellen, Janne, Lotta, Madeleine och Tomas. Väldigt trevligt!  Söndags förmiddagen spenderades hemma i soffan med lite slappande. Sedan bar det av ut till Ytternuttö för att fira treåringen Malva som vi inte hade kunnat göra den dag hon fyllde år. Så det blev bus med Malva och Malte  ! Efter vi varit i Nuttö spelade vi Bingolotto UTAN VINST.   

Måndagen spenderades hos Janne och Lotta där det blev påsklunch, bestående av olika sorters lax, potratis och ägghalvor. Otroligt gott!    

Justja, Josefin, Emelie och jag har påbörjat en nystart, mer träning   och bättre mat. Detta känns väldigt bra och för en gångs skull känner jag mig riktigt taggad för detta. Redan nu har småätandet lags på hyllan, för hoppningsvis för alltid men man kan ju aldrig veta, tyvärr! Bara att hoppas på det bästa.   

Jag tror att jag har fått med det mesta jag har gjort den senaste tiden. Så nu ska jag återgå till att städa lägenheten så att vi hinner äta innan mamma, moster Gunbritt och mormor anländer till Gimo!   




 

Puss&Kram  

Presentation


Elida Markstedt,
här finns tankar, åsikter och känslor kring vardagsbestyr och annat i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards