Elida Markstedt

Alla inlägg under mars 2013

Av Elida Markstedt - 27 mars 2013 20:10

Alla andra?? Nej inte riktigt, tänk att folk kan få bete sig hur som helst helt utan konsekvenser. Snacka om att det kan göra en tokig. Det är varken första eller sista gången denna person beter sig såhär. Hur långt ska det få gå innan det händer något, hur många ska behöva känns sig nedtryckta? Förhoppningsvis har de flesta om inte alla tillräckligt med skinn på näsan för att åtminstone inte ta åt sig alltför mycket. 

"Go on and try to tear me down, I will be rising from the ground like a skyscraper"


En helt vanlig dag på jobbet idag som alla andra dagar. Imorgon är det kortdag och sedan är låång helg med mycket roligt inplanerat. Nog för att planer oftast inte blir som de är tänkta, men något blir det nog allt! Finns så mycket man vill hinna med när man väl är ledig så man bara rusar på för att hinna med allt istället för att stanna upp och njuta av det man verkligen hinner med. Som vanligt alltså... stress, stress och återigen stress. Måste på något vis lära mig att hantera detta. Får hoppas att det kommer med tiden. Alla har vi något att jobba med och stressen har blivit en huvusprioritering för mig i och med att allt annat påverkas av detta. 


Nu blir det till att titta färdigt på Navy CIS och sedan en snabbdusch för att gå och knocka kudden! 

Trevlig kväll. 

Av Elida Markstedt - 26 mars 2013 21:29

Det tycker jag känns som en otroligt bra fråga just nu.. Vädret ute och fågelkvittret säger mig att det är vår. Men känslan jag har är en typisk höstkänsla, då allt är lite extra tungt och inte riktigt vill fungera som det ska. Men jag antar att det är såhär det känns att bli vuxen?! Som många säger "allt har som gilla gång". 


Just nu läggs det mycket tid på sjukgymnastiken, på hemmaplan men lik förbaskat ska det göras. Tre veckor kvar tills jag än en gång ska tillbaka till sjukgymnasten på jobbet. Men är det vad som krävs för att bli bra så jaa hej utmaningen nu kör vi! Just nu känns det dock inte så lovande, men som han sa så kommer jag inte bli bra av sjukgymnastiken utan bara hålla musklerna kring leden i chack. Så jag får gå och bli sämre och sämre för att det sedan ska vända och bli bättre. Känns lite hopplöst ibland men är både sjukgymnasten och läkarna säkra på att det blir bättre av sig självt så jaa då får jag väl lita på dem. 


Denna vecka är som alla vet en kort arbetsvecka så snart är den till ända och vi får en lång helg framför oss. Vilken jag ska börja med att på fredag fira Ellen som nu fyller 18 år imorgon. Känns roligt att få vara delaktig i något sådant, hade inte en tanke på att jag nästan 5 år efter jag träffade henne för första gången skulle få vara med att fira att hon blir vuxen, min bonussyster   Jag är så tacksam över hela den bonussläkt jag har här i Uppland. Man vet att man alltid är välkommen, nog för att jag är otroligt glad över min egen släkt och de befinner sig inte vid världens ände, man att bo lite utspritt och sedan dessutom ha så otroligt olika liv gör att man inte ses alltför ofta. Så kom ihåg att visa att ni bryr er om varandra, jag vet att jag själv inte alltid är så duktig på att visa hur mycket jag uppskattar alla. Men jag kan säga det, jag är otroligt lyckligt lottad som har den familj, släkt, vänner, bonussläkt och pojkvän/sambo/fästman jag har    och är därför väldigt tacksam! 



  

En gammal bild, men jag älskar dig mer och mer för varje dag som går. 

Är så otroligt solt över alla saker vi tagit oss igenom hittills och vet att vi 

klarar allt tillsammans, Tack älskling! 

 

 

Men nu är det dags att sova efter att jag kommit på mig själv med att bli lite känslig här där jag sitter i sängen. Godnatt allihopa!    

Av Elida Markstedt - 23 mars 2013 20:10

Is-racing för hela slanten idag. Med underbart sällskap. Imorgon tar vi en dag till hoppas på lika fint väder och en händelserik dag.

Av Elida Markstedt - 22 mars 2013 16:27

Fint väder är det ute också, och imon kommer lillebror på besök. Då blir det Is-racing VM hela helgen! Ska bli roligt och skönt att få tänka på lite annat. Med tanke på att det är så mycket jobb, och jaa jag vet att man ska lämna jobbet kvar när man går hem men har inte riktigt lärt mig än. Det kommer med tiden. :-)

Nu en mysig hemmakväll med älsklingen min. Hoppas alla får en lika trevlig helg som min verkar bli :-) kram på er!

Av Elida Markstedt - 21 mars 2013 12:07

Känslan att vilja så otroligt mycket. Både jobb och privat är i grund och botten bra, för det är då man kan uppnå saker. Men när det går så pass att man vill så mycket så känslan istället blir att man inte klarar någonting. Då blir dagen lite tung!

Men alltid finns det lite ljusglimtar även fast dagen är tungjobbad. Det är ju soligt ute tyvärr lite blåst men ljust och soligt. Får se om man hinner ut i solen idag eller om jobbet tar den tiden.

Hoppas alla har en bra dag och kan vara ute och njuta av det ljusa :-)

Av Elida Markstedt - 16 mars 2013 10:39

Igår var mamma, pappa och lillebror hit och hälsade på. Vilket var otroligt trevligt. :-) speciellt efter en hektisk vecka på jobbet.

Just nu har vi hamnat i soffan medans vi intar frukost. Sen får vi se vad som händer denna finfina lördag. Kvalitetstid med älsklingen ska det i alla fall. Hoppas alla får en underbar lördag i det fina vädret. Puss&kram

Presentation


Elida Markstedt,
här finns tankar, åsikter och känslor kring vardagsbestyr och annat i mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards